មតិ​ទាំង​អស់​សម្រាប់​អត្ថបទ៖ មន្ត្រី​រដ្ឋាភិបាល៖ កម្ពុជា​មិន​បារម្ភ​ចំពោះ​ការ​កាត់​ជំនួយ​របស់​អាមេរិក

បញ្ចូលមតិរបស់អ្នកដោយបំពេញទម្រង់ខាងក្រោមជាអក្សរសុទ្ធ។ មតិនឹងត្រូវសម្រេចដោយអ្នកសម្របសម្រួល និងអាចពិនិត្យកែប្រែឲ្យស្របតាមលក្ខខណ្ឌនៃការប្រើប្រាស់របស់វិទ្យុអាស៊ីសេរី។ មតិនឹងមិនអាចមើលឃើញភ្លាមៗទេ។ វិទ្យុអាស៊ីសេរី មិនទទួលខុសត្រូវចំពោះខ្លឹមសារនៃមតិដែលបានចុះផ្សាយឡើយ។ សូមគោរពមតិរបស់អ្នកដទៃ ហើយប្រកាន់ខ្ជាប់នូវការពិត។







អ្នក​អាន​អនាមិក :

ហ៊ឺស..លុយពួកសេរីពិបាកចាយណាស់ គ្រាន់តែឃើញឯងស្លៀកពាក់ខោអាវថ្មី ថាឯងចាយគ្មានតម្លាភាព ខុសពីលុយពួកកុម្មុយនីស ឯងទិញ ៥៧០ ជិះថាឯងចាយប្រកបដោយគណនីយភាព។
កុំទៅខ្វល់ពួកសេរីកាត់ជំនួយ យើងនៅមានក្រុមកុម្មុយនីសចាំជួយ (..ជួយយក)។

Oct 02, 2013 04:05 AM

    Reply to this comment

Farmer ពី Kampong Speu :

Yes, CPP will not be affected by cutting the US's aid, but NGOs / Human rights watch do...However, in the history, you can see what the US brought to Cambodia in 1970-75?

Sep 30, 2013 11:13 PM

    Reply to this comment

khmer ពី khmer :

you should start to get worried when millions of your own people turn against you. Now more non-communist countries around the world think that the election wasn't fair. What else do you not understand?

Sep 30, 2013 10:47 PM

    Reply to this comment

អ្នក​អាន​អនាមិក :

ឃើញបណ្ឌិត សេដ្ឌកិច្ច ស្រុកគេ ដើរគឿង បរទេស អោយ ម៉ោ រកស៊ិ នៅក្នុង ប្រទេសច្លួន រីឯ បណ្ឌិត សេដ្ថកិច្ច+អ្នក ស្នេហា ជាតិ ខ្មែរ បែរ ជា ទៅប្រាប់ ឈ្មួញ បរទេស កំុ អោយ ម៉ោ រកស៊ី ក្នុងប្រទេស ខ្លួន ឯង ទៅវិញ! ប្រជាជន ខ្មែរ កំពុង តែ ប្រឈម នឹង អត់ ការ ធ្វើ បែរ ជា បណ្ឌិត យើង ធើ ចឹង កើត!

Sep 30, 2013 08:53 PM

    Reply to this comment

អ្នក​អាន​អនាមិក :

A Yup is still talking should start thinking some.

Sep 30, 2013 07:43 PM

    Reply to this comment

អ្នក​អាន​អនាមិក :

The irregularities, unfairness of the election of July 28, 2013 must be investigated to find out who will be the real winner; otherwise US, UN, EU and other democratic countries in the world will not recognize the government of Cambodia in the 5th term at all. Khmer people will not accept the result that NEC has claimed CPP 69 seats and CNRP 55 seats because of stealing, cheating the ballots. Democracy must be applied according to agreement Paris accord in 1991. Millions Khmer people have been seriously miserable, suffered, depressed, frightened in their daily routine life because of irresponsibility, injustice, carelessness of CPP, Hun Sen. Many thanks to US, UN, EU, and other countries which have witnessed the destructions, dying Cambodia and its people!

Sep 30, 2013 06:50 PM

    Reply to this comment

អ្នក​អាន​អនាមិក :

Cambodia should lean toward countries that help and protect human rights. Because human rights is universal rights for all people want.

It's funny CPP want have all rights to themselves but want to deny others from getting the same rights.

Sep 30, 2013 06:18 PM

    Reply to this comment

អ្នក​អាន​អនាមិក :

Right! How much money Cambodia exports to U.S and EU? How much money Cambodia exports to China?

Sep 30, 2013 05:48 PM

    Reply to this comment

អ្នក​អាន​អនាមិក :

Khmer are slaves to CPP masters, CPP masters are slaves to China.

Sep 30, 2013 05:47 PM

    Reply to this comment

ស៊ុន ពី ភ្នំពេញ :

អាងលក់ដីនិងឈើឲ្យយួននិងចិនទៀតហើយ

Sep 30, 2013 04:06 PM

    Reply to this comment

អ្នក​អាន​អនាមិក :

Small group of CPP does not care about assistance, justice, and democracy but majority of khmer people want all of these. We fight for justice.

Sep 30, 2013 01:27 PM

    Reply to this comment

Castro De La Monreo ពី Paris , France :

This PhD shouldn't hurt himself with whatever these individuals commented if he and his bosses done nothing wrong those western countries not just yak, yak, yak imformal reklame and take full action against CPP government. I know whenever embargo coming it will not affect you and your families but those common people who make money day by day and OF COURSE those NGOs or opposition politicias so think about that.

Sep 30, 2013 11:46 AM

    Reply to this comment

អ្នក​អាន​អនាមិក :

អាមេរិកជាវីរជាតិជួយអ្នកទន់ខ្សោយតែបែជាជួយចោរឲ្យ
ច្របាច់ករាស្ត្រស្លួតត្រង់ទៅវិញ!តើខ្មែរគួរាប់អានប្រជាជាតិ
ដែលមានគំនឹតប៉ុនប៉ងសំលាប់ខ្មែរដែរឬទេបើពិតជាចង់ជួយ
មែននោះសមមិនទុកឲ្យខ្មែរវេទនាដូចបច្ចុប្បន្នទេ!នេះឬដែ
លហៅថាប្រជាជាតិស្រឡាញ់សន្តិភាពនៅលើលោកនេះ?
ការកាប់បំពង់រង់ចាំទឹកភ្លៀងចាំៗនៃគ្រាចុងក្រោយហើយ!
ក្នុងលោកនេះពិតជាគ្មានព្រះគ្មានវត្ថុស័កសិទ្ធអ្វីទាំងអស់

Sep 30, 2013 09:56 AM

    Reply to this comment

CKSL ពី Ca,Usa :

Haaa...! Mr. Tee Bainh said, now this time the military have to defend the constitutional, Mr.Chiem Yiem said, no US aid no problems, Mr. Phay Siphan said, you have right to say anything, Mr. Hun Sen Said, I will release the last meeting on the face book, go ahead release its ?,Mr. Sam Rainsy already said his about the presidency of assembly, We are trust you Mr. HS.

Sep 30, 2013 09:42 AM

    Reply to this comment

អ្នក​អាន​អនាមិក ពី Geneva, Switzerland :

the US is the biggest trading partners of Cambodia, firends, including the European Union and Canada. China is not real market for Cambodia products to export. if we are closed to the US or the EU, cambodia will got many benefits from its product's export to the US markets with duty free and quota free. My friends, if you take more your time in trading and business issues, it is too much better you take your time in politics. we do business to our lives, not politics.

Sep 30, 2013 05:14 AM

    Reply to this comment

អ្នក​អាន​អនាមិក ពី Battambang :

Evil people never think about effects of what they say. Cambodia people should appreciate such irresponsible words.

Sep 30, 2013 03:21 AM

    Reply to this comment

David Dara ពី Phnom Penh city :

Hi Guy!
It's very good! the serious impacts will not affect the CPP high rankings but to the Khmer people. Cheam Yeap doesn't care anything, he's only thinking about his power. Go ahead!

Sep 30, 2013 03:20 AM

    Reply to this comment

អ្នក​អាន​អនាមិក :

These corrupt CPPs are happy if they steal from the country and people. They are happy China won't say a word because Communist China steals from its people too.

Sep 30, 2013 05:53 PM

S-S ពី Australia :

This man and his group want to rule Cambodia like in 1979. Cambodian people have suffered enough.

Sep 30, 2013 03:10 AM

    Reply to this comment

អ្នក​អាន​អនាមិក :

They have been ruling like 1979 since 1979.

Sep 30, 2013 05:54 PM

អ្នក​អាន​អនាមិក :

ពាក្យកាត់ជំនួយជាពាក្យរបស់ពួកមានស្តង់ដាពីរពេលដោះស្រាយរឿងមួយដូចគ្នា។ ពេលពួកអាវ ខ្មៅគ្រប់គ្រងប្រទេស៧៥ ដល់៧៩ ក៏អាមេរិកមិនជួយដូចគ្នា។ ពេលយោធាថៃធ្វើរដ្ឋប្រហារទំលាក់ ថាក់ស៊ីន ពេលពួកយោធាអេហ្សីបធ្វើរដ្ឋប្រហារទំលាក់មូស៊ី អាមេរិក OK. រដ្ឋបាលអាមេរិកគ្មានសីល ធម៌ទេ។

Sep 30, 2013 12:34 AM

    Reply to this comment

អ្នក​អាន​អនាមិក :

For your information..Thailand and Egypt only has temporarily government..and care taken government work to have election within a year after coup. The Thai election are fair.

Sep 30, 2013 11:04 AM

Original Khmer Farmer :

We don't need any pressure or colonialism from USA we only need a tool with heavy metal head as a hammer and colonialism from China and Vietnam.
If or when people have a power as the democratic countries they'll bring the corrupt leaders and minsters to justice.When justice has been found all corrupt persons will be jailed for sour. That's why we don't need the USA rule to lead the country and people.
We only need the rule from China, Vietnam and other communist countries to lead the country and people because we can do whatever we want such as abuse people rights, rip-off the national properties for our personal pockets and so on...
The most high-ranking officers of CPP are cruel and idiots as the same their leader, PM Hun Sen, like the old say "like son like father" Has ha!!!

Sep 29, 2013 08:04 PM

    Reply to this comment

អ្នក​អាន​អនាមិក :

សូមស្តាប់សំដីលោកជាមយៀប ដែលគ្មានការពិត៖
«... រដ្ឋាភិបាល​ដែល​ទទួល​បាន​ការ​គាំទ្រ​និង​ជឿ​ទុក​ចិត្ត​របស់​ប្រជាពលរដ្ឋ...»

«... លោក ជាម យៀប ឲ្យ​ដឹង​ថា អ្វី​ដែល​កម្ពុជា អាច​ធ្វើ​បាន​នៅ​ពេល​នេះ​គឺ​ត្រូវ​បំពេញ​ភារកិច្ច​ក្នុង​នាម​រដ្ឋាភិបាល​កើត​ចេញ​ពី​ឆន្ទៈ​របស់​ពលរដ្ឋ​កម្ពុជា ដ៏​ច្រើន​លើសលប់។...»

ការលួចបន្លំសន្លឹកឆ្នោត ដោយគណបក្សប្រជាជន មិនបាន
ឆ្លុះបញ្ចាំង ពីឆន្ទៈពលរដ្ឋភាគច្រើន ដូចលោកជាមយៀបនិយាយនោះទេ។ ឈប់និយាយ
ភូតភរគេឯងទៀតទៅ វាខ្មាស់ខ្មោច។

Sep 29, 2013 06:12 PM

    Reply to this comment

ភវរ្ម័ន ពី បាវិត :

បុគ្គលចាស់ជាម យៀប ចាប់ផ្ដើមប្រើពាក្សគម្រាមរាស្រ្ដកាន់តែ
អាក្រក់ ដូចទសវត្សរ៍១៩៨០ តាមចរឹកយួនកុំមុយនីស ។
ពូកយួនមិនខ្វល់ទេចំពោះការខាតបង់ផលប្រយោជន៍ និងកេរ្ដ៍
ឈ្មោះរបស់ប្រជារាស្រ្ដនិងប្រទេសខ្មែរ ដរាបណាយួនក្ដោបក្ដាប់
ក្បាលមេដឹកនាំខ្មែរបាន រំលោភច្បាប់ស្អីក៏ដោយ វិនាសផល
ប្រយោជន៍ខ្មែរកាន់តែច្រើន កាន់តែល្អចំពោះយួននិងផែនការ រំលាយ
ជាតិខ្មែរ ។ តាមខ្ញុំដឹងមានគម្រោងស្ថាបនាជាតិជាច្រើនកន្លងមកត្រូវ
បានរដ្ឋាភិបាលគណបក្សប្រជាជនទាត់ចោលព្រោះវាមិនបានផល
ចំណេញដល់យួននិងបុគ្គលកាន់អំណាច ។

Sep 29, 2013 10:38 AM

    Reply to this comment

អ្នក​អាន​អនាមិក ពី aUSTRALIA :

Congratulation KON KHMER, I'm with you. Your explanation is perfect to the point.

Sep 29, 2013 10:36 AM

    Reply to this comment

J ពី phnom penh :

mr. yeap never care about the usa aids because he already has lot of usd in his bank a/c in vn.

Sep 29, 2013 10:27 AM

    Reply to this comment

អ្នក​អាន​អនាមិក :

Cheam Yeab should think about US donation because Cambodia People need. Cheam Yeab and other CPP official especially Hun Sen don't care about this because they have much money via corruption for more than 20 years. Cheam Yeab could be crazy with his brain because all his speech,he has never regarded Cambodia people important.

Sep 29, 2013 09:31 AM

    Reply to this comment

អ្នក​អាន​អនាមិក :

What a shame. They have so much money and they want to continue to steal. When enough is enough?

Sep 30, 2013 05:59 PM

អ្នក​អាន​អនាមិក :

បើចង់កាត់ៗទៅមីនអោយប្រសើរជាងបានតែពួកអាក្មេងវត្ត!
ទុកអោយរាស្ត្រខ្មែរស្លាប់ហើយយកដីតែម្តងទៅ!មិនត្រឹមតែ
ចុះក្នុងបញ្ជីខ្មៅទេដាក់១គ្រាប់អោយរលប់ពីផែនដីទៅ!អំបូរ
ក្បាលរឹងឈប់និយាយច្រំដែលសមនឹងកំណើនមនុស្សផង
សូមកុំទុកអោយខ្មែរវេទនាយូរពេក។

Sep 29, 2013 09:28 AM

    Reply to this comment

Roth ពី Wa :

Don't burn the entire jungle and kill all wild life therein because you just want to catch a money. You called for bombs on Cambodia, so no more living Khmer in the world. You even more dangerous compared to Hun Sen and his CPP people.

Sep 30, 2013 02:47 PM

អ្នក​អាន​អនាមិក :

Look at the road condition in Phnom Penh phong as I already paid $300 for road tax...

Sep 29, 2013 09:19 AM

    Reply to this comment

អ្នក​អាន​អនាមិក :

You that's bad? Wait 2 more years, the potholes will get bigger. The CPP has no money because the money goes into their private accounts.

Sep 30, 2013 06:02 PM

អ្នក​អាន​អនាមិក :

If we talk about aid ,I remember before 1975.It has some Khmer students silly with MAo doctrine,they said :USA aide has tie ,don't receive it ,we receive CHINA aid ,it has no tie. but after 1975,when communist take the power,Khmer rouge have to pay debt to CHINA.CHINA bring all food from Cambodia ,even some students support MAO doctrine died by hungry too.That aid of China has no tie.The high rank of CPP,they don't care ,because they became millionaire,billionaire from corruption.

Sep 29, 2013 09:03 AM

    Reply to this comment

អ្នក​អាន​អនាមិក :

We totally agree with the senator, please cut all aids, so they will no longer bother us anymore. I suggest Hun Sen govt to suspend or reject all types of aids if USA decided to keep some aids for NGOs.

Sep 29, 2013 08:40 AM

    Reply to this comment

Soeun ពី Phnom Penh city :

Good! the US's donation is difficult to make frauds for CPP.

Sep 30, 2013 03:26 AM

អ្នក​អាន​អនាមិក :

Cut all aids that goes directly to CPP. Don't cut aids go to NGOs helping poor to defend themselves from CPP thief.

Sep 30, 2013 06:07 PM

Kon Khmer :

I agree with him 100%. If USA doesn't wanna help us, simply don't. We can live and develop our country with you USA. And we need freedom. We don't need any pressure or colonialism from any countries. However, we should not worry about it anyway because it was just a stupid opinion of an Ohio dis-functional senator, and the us government will never buy it. The friendship between Khmer and USA will be good forever. 101 of USA senators are seeing how great Cambodia except 1 from Ohio. I think he is an idiot like Neay Sy.

Sep 29, 2013 07:23 AM

    Reply to this comment

អ្នក​អាន​អនាមិក :

21ST CENTURY IS ABOUT DEMOCRACY BECAUSE STUDY PROVES A COUNTRY DEVELOPS BETTER. ON THE CONTRARY, A NON DEMOCRACY CANNOT IMPROVE PEOPLE STANDARD OF LIVING[ MAY BE A FEW ELITE FAMILY] BUT NOT IN GENERAL.

Sep 29, 2013 12:24 PM

អ្នក​អាន​អនាមិក :

What Kon Khmer says hurts Cambodia. He is not a Cambodian. He sees waste from a toilet as a beautiful flower.

Sep 30, 2013 03:27 AM

អ្នក​អាន​អនាមិក :

That U.S senator is 10 times more educated than you. That is why he is senator and you still a CPP's stooge.

Sep 30, 2013 06:11 PM

អ្នក​អាន​អនាមិក :

អាចរៀបរាប់បានទេ តើជំនួយអាមេរិកមានអ្វីខ្្លះ ?????
បើពិតជាវិទ្យុដែលមានវីជ្ជាជីវះមែន គេនិងរាយរាប់ជំនួយ អាមេរិកមានអ្វីខ្លះ ?
ប្រហែលជាអត់ដឺកមានអីដែ អាស៊ីសេរី !សូមទៅយកពត័មានម្តងទៀត បើចិននិងជប៉ុន ជំនួយស្ពាន ផ្លូវ
ប្រព័ន្ធធារាសាស្រ្ត ឡានពេទ្យ ឡានទឺក នៅច្រើនទៀត
តែអាមេរិក មិនដឹងជាមានស្អីផង

Sep 29, 2013 07:16 AM

    Reply to this comment

អ្នក​អាន​អនាមិក ពី CANADA :

Smart comment and understandable. NEAY SY needs to learn more, do not lean on USA.

Sep 29, 2013 10:39 AM

អ្នក​អាន​អនាមិក :

អុញ អត់មានដឹងអីសោះតែម្តងហើយ

Sep 30, 2013 02:48 AM

អ្នក​អាន​អនាមិក :

ពួកឯងគ្មានដឹងខ្យល់អីទេ ដឹងតែពីដេកស៊ីៗ។​ អាគាំងបង្រៀនខ្មែរអោយចេះរកស៊ី មិនមែនដេកចាំស៊ីលុយជំនួយនោះទេ។ មើលពួកចិនមកបើករោងចក្រកាត់ដេរគគ្រឹកគគ្រេង​យកលុយចំណេញទៅស្រុកវា ផ្តល់ការងារអោយកម្មកររាប់សែននាក់ ចិញ្ចឹមខ្មែររាប់លាននាក់ពីការងារកាត់ដេរនេះ គឹដោយសារទីផ្សារអាគាំង អឺរ៉ុបហ្នឹងណា ហើយថែមទាំងអនុគ្រោះពន្ធទៀត។ ឯចិនវិញគ្រាន់តែអោយខ្ចីលុយចាយសប្បាយហ៊ឺហារ តែដល់ពេលចិនទារវិញប្រហែលជាយកជីវិតរាប់លាននាក់ទៅសងទៀតក៍ថាបាន ព្រោះមានមេរៀនរួចម្តងហើយ។

Sep 30, 2013 11:22 PM

អ្នក​អាន​អនាមិក :

គោលជំហររដ្ឋាភិបាលមិនគ្រប់ទឹកនេះ បញ្ជាក់ថារដ្ឋាភិបាលនេះមិនគិតគូរពីភាពក្រលំបាករបស់ប្រជាពល រដ្ឋនោះទេ។ ដូចសំដីហ៊ុន សែនធ្លាប់ថា ចង់កាត់ជំនួយកាត់អោយអស់តែហ្មងទៅ គ្មានងាប់ហ៊ុន សែនឯណា។

Sep 29, 2013 06:13 AM

    Reply to this comment

អ្នក​អាន​អនាមិក :

Cheam Yeap does not like US government but he loves US $ very much. Ha ha

Sep 29, 2013 05:19 AM

    Reply to this comment

ដើមត្នោត :

គិតខ្លីពេកហើយ!!!!
គួរពិចារណាឲ្យបានវែងឆ្ងាយមុននឹងថាដូច្នេះ ។

Sep 29, 2013 04:55 AM

    Reply to this comment

អ្នក​អាន​អនាមិក :

រដ្ផាភិបាលបារម្ភតែម្យាងគត់គឺបាត់បង់់អំណាច។អំណាចអាចឲ្យគេបន្ត
សកម្មភាពកន្លងមកជាបន្តទៀត។។។

Sep 29, 2013 04:44 AM

    Reply to this comment

អ្នក​អាន​អនាមិក :

ផ្តាច់ជំនួយងាប់រាស្ត្រមិនមែនងាប់មន្ត្រីអស់នឹងទេ។ម្តេចគេបារម្ភបើ
លុយគេអាចដេកស៊ីបួនដប់តំណទៀតមិនអស់ផងនោះ។។។

Sep 29, 2013 04:29 AM

    Reply to this comment

អ្នក​អាន​អនាមិក ពី Phnom Penh :

It's true Cambodian government does not care whether or not the US cuts off aid to Cambodia because it does not care about Democracy nor its own people. But what the government fail to understand or exknowledge is that US not only they can cut off aid but they can introduce and pass the bill which can stop all US companies from doing businesses with Cambodian companies should they choose not to accept the current Cambodian government. They than can lobby their Allies countries such as Canada and the Europian Union to do the same. If this situation happens I wonder if the Cambodian government still have the same attitude as they do now.

Sep 29, 2013 02:21 AM

    Reply to this comment

អ្នក​អាន​អនាមិក :

A few dollars of US aid is very bothering to Cambodia's peace and stability. If compared with Japan, China and Korea aids, US aid is very small but very annoying...! USA's aid so far is smaller than bomb B52 they dropped on Cambodia soil and killed hundred thousands of Cambodian civilians in 1970s.

Sep 29, 2013 08:52 AM

អ្នក​អាន​អនាមិក :

តើជំនួយរបស់អាមេរិកសម្រាប់គ្រាន់តែជាថ្នូទុកគាបសង្កត់ផ្នែកនយោបាយមកលើកម្ពុជាបែបនេះមែនទេ ? បើបែបនេះមែនមានប៉ុន្មានកាត់អោយអស់ទៅ !

Sep 29, 2013 01:24 AM

    Reply to this comment

អ្នក​អាន​អនាមិក :

It sounds u hate US government but i am sure u and your fsmily love US dollars very very very much.

Sep 29, 2013 05:25 AM

Kon Khmer :

You are so right. We are absolutely no need any support from USA if the USA do not want to give us. We still a live, it means Cambodia still Cambodia . I love your opinion for showing of freedom and independent.

Sep 29, 2013 07:33 AM

Ratha ពី Lowell :

Kon Khmer = Kon Youn - you love freedom and independence? Really? VN and China control and destroy Cambodia. You are neither free nor independent. BTW, stop using USD and use only Dong/CNY. Remember, it is better to be a slave to the US than a slave to VN and China. At least, with US, you will have your land. With VN, you will LOSE your land and, with China, you will lose your country resources. Probably, you too retard to understand. Big boy...

Sep 29, 2013 09:12 AM

អ្នក​អាន​អនាមិក :

Good idea, good judgment.

Sep 29, 2013 10:44 AM

អ្នក​អាន​អនាមិក :

សំរាប់អ្នកដែលពុករលួយ លួចជាតិ​ គេមិនចង់ឃើញយុត្តិធម៏ ឫប្រជាធិបតេយ្យ និងមិនខ្វល់ពីជំនួយខ្មោចយអីទេមែនទេ?

Sep 30, 2013 02:55 AM

Kon Khmer :

Rotha from Lowell,
Thank you for spent your time to read what I wrote and let me tell you this; you are very very sensitive just like many many of Neay Sy supporters. Your eyes are opening but you can't see anything, your brain is in good conduction, but you can't analyzing any think. You like to painting a red color to your nation just like Neay Sy. Very one who did not agree to what you think, they are Youn, so what is bad about Youn and what is good about the other nation? whats a brain shit you are? Open your ears and listen ok, a great nation is an independent nation. Any ideas to put your country under foreigner control will calls as a brainstorm idea ok.

Sep 30, 2013 05:46 PM

អ្នក​អាន​អនាមិក :

Idiot person cannot be never improved. Because Cambodia has a lot such idiot people Cambodia will never go up. Most of CPP's supporters want someone to feed them rather than to earn by their own. That's why China donations is very important for their group. For all CPP's supporter info, China leads people smartly so that Chinese always play trick. US leads people logically so that US always wants transparency.

Sep 30, 2013 11:42 PM

អ្នក​អាន​អនាមិក :

លោកជាម យៀប . មិនព្រឺរោមឡើយ ព្រោះអញ មានសុី មានចាយហូរហៀរ កាត់អី កាត់ទៅ ! អាមនុស្ស អគតិ ជាម យៀប ., មិនគឹតសុខទុក្ខ ប្រជារាស្ត្រ ទាំងអស់ គ្នា យើង មិនបាច់ទុកមុខអោយវា ទេ ! .

Sep 29, 2013 01:19 AM

    Reply to this comment

អ្នក​អាន​អនាមិក :

បើយើងបើកភ្នែកធំៗមើលទៅកាន់ស្ថានភាពដ៍អាក្រក់នៅក្នុងប្រទេស សេរី វិញមានប្រជាជនបាត់បង់ជីវិតរហូតដល់១សែនហើយដោយសាកណ្តាប់ដៃរបស់រដ្ឋាភិបាលក្នុងប្រទេសមួយនេះ ហើយនៅមិនទាន់ដោះស្រាយបានផង តើអាមេរិកបានធ្វើអ្វីទៅលើរដ្ឋាភិបាលនេះហើយឬនៅ ?

Sep 29, 2013 01:16 AM

    Reply to this comment

អ្នក​អាន​អនាមិក :

កុំល្ងង់ពេកស្រយកខ្មែរមិនចាំបាច់មានការបាញ់ប្រហារគ្នាដូច
ស៊ីរីទេ ឈប់អោយ កូតា សំលៀកបំពាក់នោះវាចប់ទៅហើយ

Sep 30, 2013 02:59 AM

អ្នក​អាន​អនាមិក ពី Wellingtom, New Zealand :

Cambodia thinks only USA will cut aid, but not the countries around the world. this is a reason that Cambodia doesn't care. So we appeal to USA to persuade European Unions and the other democratic countries to cut all aids to Cambodia and travel ban for their families, frozen their assets abroad.

Sep 29, 2013 01:08 AM

    Reply to this comment

Roth ពី WA :

Great idea my friend! You are on the same page with Sam Raingsy. The idea that kills Cambodians to overthrow Hun Sen. Let's call for those countries to block all charity donations to Cambodia, stop doing investment and business with Cambodia, so poor people will lose their jobs, the country's economy will be in jeopardy. As a result, poor people will suffer and Hun Sen will be still Hun Sen. And oh! you are in New Zealand will not hurt. How many Khmer and politicians have that great idea?

Sep 30, 2013 07:20 PM

អ្នក​អាន​អនាមិក :

You don't want money from U.S because you don't want democracy. You want money from China because China won't say a thing if you continue to abuse the population. You don't feel powerful unless you abuse your own people, right? Wake up people. This man is not fit to be your leader.

Sep 29, 2013 12:21 AM

    Reply to this comment

អ្នក​អាន​អនាមិក ពី Siem Reap :

CPP leaders need only the power and make corruption. They do not take care Cambodian's live standard.

Sep 29, 2013 12:21 AM

    Reply to this comment

ត្រឡប់​ទៅ​អត្ថបទ​វិញ

គេហទំព័រ​ទាំងមូល